Begin het dagritme te leren

Ik kwam weer op school, weer aangemeld in het boek en een Visitor batch opgehaald. Ik naar de klas, jas en tas in de kast en kop thee gehaald. Op mijn planning stond om het stuurwiel af te maken en ervoor te zorgen dat die blijft staan. Dit was jammer genoeg nog lastiger dan ik dacht. Door de verf was het karton iets zachter geworden. Miss Street zei dat ze wel iets van stokjes had, dus dat liet ze me zien.

Toen ik een paar stokken had gepakt, ging ik op zoek naar de juiste plakband. Aangezien ze geen tape hadden, moest ik het maar doen met wat ze hadden. Naar verschillende geprobeerd te hebben, bleef het uiteindelijk een beetje zitten. Nu had ik nog een probleem; hij viel steeds om. Nu moet ik dus tegen het stokje aan de achterkant nog een dwarsbalkje leggen zodat die wel blijft staan. Hier heb ik nog geen tijd voor genomen, dus moet ik nog doen. Op het wiel heb ik een donker rondje getekend en lijntjes zodat je een beetje kan zien wat de vorm is. Ik kreeg veel complimenten over hoe het eruit zag, dus vond ik wel leuk.

In de ochtend gingen de leerlingen een deel maken van een eigen Indian woordenboek. Ze moesten bij letters iets verzinnen wat met het land te maken hand.
Bijvoorbeeld:    M is for Monsoon. Monsoon is a month of rain in India.
Dit moesten ze met minimaal 5 letters doen.

Daarna moesten de leerlingen al hun boeken klaarleggen. Miss Street had vanmiddag en vanavond gesprekken met de ouders. Ze doen dit vanaf 1 uur ’s middags zodat de ouders die niet werken, eerder kunnen komen. Op zich wel slim. Mijn stagebegeleider heeft 2 avonden vol gepland tot 22.00 ’s avonds. Echt lang. Als wij nou zoveel leerkrachten en assistenten hadden, hadden wij het ook kunnen doen. Als er tenminste mensen zijn die niet werken?

In de middag was dezelfde vrouw er als maandagmiddag. Ze vroeg nu naar een ander woord dan ‘hallo’ dus ik zei ‘goedemiddag’. Nou ik kan je vertellen; dat vinden ze lastig. De ‘g’ is natuurlijk lastig, maar de klank klinkt echt heel leuk. Toen alle namen weer werden opgelezen, gingen we naar de grote hal voor weer een bijeenkomst. Dit keer ging het over de liefde en Valentijn, want morgen is het natuurlijk Valentijn. Toen we terug kwamen, kleedde de leerlingen zich uit en trokken hun gymkleding aan. Ik had geen idee wat er ging gebeuren. Ondertussen begon ik met de voorkant van de boot. Ik knipte het andere gedeelte in 2e en vroeg aan de assistente naar hetzelfde papier als waar de muur al mee versierd was. Leek mij leuk dat het ook echt door liep. Zij wees mij het hok aan waar al het papier ligt en zo liepen we door de grote zaal. Daar was mijn klas, aan het gymmen karate achtig iets. Het was geen karate maar wel die richting. Gaat over zelfvertrouwen, met elkaar dingen doen en echt bewegen. Best zwaar voor ze wat ik zag.

Goed, ik weer in de klas en maakte de voorkant van de bood af. Nog even golven en klaar. De leerlingen kwamen terug en het was alweer tijd om naar huis te gaan. Ik kon ook lekker naar huis en heb toen niet veel gedaan. Wat thee gedronken, dit verslag gemaakt en gegeten. Daarna lekker bedje in.

Marine doet aan Reiki en Jason ligt vroeg op bed. Als Marine Reiki doet, kan ik de woonkamer niet in, dus kan kiezen; koude keuken of lekker in mijn warme kamer…. Die keuze is niet zo moeilijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *